onsdag 27 februari 2013

VAS-dag?

Idag har solen skinit så underbart grannt hela dagen.
Jag försökte få ut en VAS-dag (Vård Av Själ) på jobbet
men de bara tittade oförstående på mig med ett litet leende i mungipan.
Så synd att inte avtalet säger något om sådana viktiga dagar.
Hade jag haft möjlighet så skulle jag styrt kosan mot
vår tempelkulle och klivit in under parabolen.
Det är ett perfekt ställe att VAS´a på.
Kanske studsar energin särskilt bra där under?
I alla fall gör det gott att dimpa ner på en av stolarna.
Fast det kan behövas en tantsittlapp ibland.
 Är det varmare än fem plusgrader kan jag
 låta tårna pilla lite med fliset på marken.
Jag sitter gärna där ett tag, mitt i de otänkta tankarnas utrymme.
När jag, efter en stund, reser mig känns det lika skönt som 
efter en varm dusch med en härligt doftande tvål.
Så har jag torrshamponerat min själ!
Det hade nog behövts idag, för den börjar bli lite solkig
så här efter en lång mörk vinter och knök på jobbet.

10 kommentarer:

  1. Det var en bra orsak, VAS, det ska jag komma ihåg....på jobbet så VAB-ar ju folk så då bårde väl vi andra få VASa.....lät MYCKET bra!
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kulle, jag förstår att du längtar dit! Men vad dåligt att du inte fick ledigt för VAS. Snålt!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. VAS var en mycket bra idé, det borde skrivas in några såna dagar i lagboken över mänskliga rättigheter :-)

    SvaraRadera
  4. vilken underbar liten plats att sitta och drömma i
    numera VASar jag varje dag,en fördel med att bli gamal
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Ser helt ljuvligt ut! Marina, med bloggen, Marinas trädgård har infört begreppet VAT - vård av trädgård. Försöker få min chef att tycka att det är ett synnerligen bra skäl att vara hemma men han har inte riktigt köpt det...än.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Fin plats du har där för torrschamponering och VAS!

    SvaraRadera
  7. Din tempelkulle är helt underbar!

    SvaraRadera
  8. VAS, vilket bra begrepp! Och vilket fint ställe du har att VAS:a på. Jag har i och för sig lyckats VAS:a i dag, samtidigt som jag VAB:ar och VAT:ar. Barnen har feber som inte släpper, men var pigga nog för att orka vara med mig i uterummet en stund i dag. Tänkte förresten på dina tantsittlappar. Jag hade behövt en och insåg att jag nog får åstadkomma nåt sånt snart :-)

    SvaraRadera
  9. Hojta förresten till om du vill ha sticklingar. Hu för rotlöss!

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt inlägg! Ska definitivt lägga begreppet VAS-dagar på minnet - sådana behövs ofta! Härlig plats du har där under parabolen :)

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.