tisdag 7 oktober 2014

Där solen alltid skiner?

Idag regnar det hos oss så jag
 gottar mig en stund i helgen som var.
Mickelsmäss är marknadshelg
men vi struntade i det och for
för att hälsa på "Törnrosa" istället.
Där är lätt att bli betagen av allt vackert
och glömma bort att man har kameran med sig.
En nyss utslagen Geum ihop med 
en pion på sluttampen fastnade ändå på bild.
Hennes vackra höns ville förstås visa opp sig. 
Men det var den nya grusgården som var "dragplåstret".
För att komma dit får man runda det inhäckade grönsakslandet
och smita genom den söta grinden.
Utsikten från sittbänken där inne var underbar!
Höstfärgerna glänste ikapp och formerna prålade i släpljuset.
Hönsen kluckade försynt bakom ryggen och
inte ens två diskuterande trädgårdsfantaster ruckade på lugnet.
När vi åkte vidare började det droppa
men över Törnrosas härliga trädgård lyser visst alltid solen?! 

5 kommentarer:

  1. Mycket vackert! Förstår att det var gott att sitta där och njuta och prata.
    Kommer nog att bli snyggt på vintern också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från en fin trädgård! Och trädgårdsprat ackompanjerat av kluckande hönor, kan det bli bättre?
    Undrar
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Åh, va roligt att få se hennes trädgård!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men jisses, måste också tränga mig på där känner jag. Vi bor ju i närheten av varandra. Nackdelen är väl att då vill hon se min trädgård och just nu skäms jag faktiskt för den.

    SvaraRadera
  5. Pussgurka! Tack tack, och du är en sån härlig trädgårdsvän.
    Kramar

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.