tisdag 14 oktober 2014

Oplanerat besök

Herr O och jag har varit i väg på höstens långweekend.
På söndagen regnade det så vi skippade skogen 
och for mot en oupptäckt stad istället.
Vi kom inte riktigt dit vi tänkt för vem har tid att läsa karta när 
landskapet är som allra mest höstvackert?
Plötsligt såg jag en skylt med ett bekant ortnamn 
och insåg att vi var någon kilometer ifrån en bloggare!
Eftersom jag ibland är tanten som gör vad som faller henne in
så övertalade jag chauffören att svänga in och ta oss dit.
Visst ser det nästan ut som att hon väntade oss?
 Elisabeth tog det med fattning när jag knackade på
presenterade mig och omständigheterna och så
fick vi se oss kring i hennes fina trädgård.
 En fantastisk Passiflora hade klätt in ett stort taggtrådsklot
och en citronsolros lös klart mot de gråvåta trädet.
Sätta plåttopp på klätterstödet ska man förstås göra!
Det håller antagligen bättre och så ser det ju snyggt ut.
Tack till er som gav oss en stund i er trädgård
och tipsade om den fantastiska (!!!!!)
utsikten på vägen vidare.
Alla söta fåren glömde vi fota.
Den här gången...


2 kommentarer:

  1. Det är faktiskt jättetrevligt med oväntade besök från andra bloggare:) Det har hänt mig några gånger och jag har varit den som "våldgästat" andra gånger. Friskt vågat hälften vunnit heter det ju :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jättekul att ni tittade förbi. Tala om positiv överraskning. Tänk att bloggare finns i verkligheten också. Fåren får du fota nästa gång och då måste jag bjuda på fika. Det gör man alltid på landet i Småland.

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.