söndag 26 oktober 2014

Yrkesskadad?

"Lilla tanten  raska på,
lilla tanten raska på.
Ny plantering ska du få ,
ny plantering ska du få!"
Mitt minne hittar en melodi till nästan allt.
Jag har kanske jobbat med småbarnssånger för länge?
Men det blir så mycket roligare att gräva
när man samtidigt kan tralla lite för sig och katten.
Nu är det barnens gamla sandlådeplats med
oxbär som vind/sol-skydd som ska omdanas.
Jag får raska mig innan kylan bitit sig fast.
Buskar bort, gräs och ormbunkar in.
Tänker jag just nu.
Den som lever får se...

4 kommentarer:

  1. Härligt! Det är bara att kämpa på med inhöstningen och om en "trudelutt" skulle få upp ångan är det väl helt rätt!

    SvaraRadera
  2. Minsann en liten ramsa som jag också skulle ha glädje av. Kolla just SMHI:s sia och konstaterar att det ska bli drägligt trädgårdsväder de närmaste f dagarna här och det känns bra. Kul att omdana. Roligast blir det med finliret till våren, att få fylla på lite efter hand.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite ackompanjemang under trädgårderandet! Vem vet, katten kanske stämmer in i sången?:-). Spännande att se resultatet!

    Ha en fortsatt fin vecka!/Eva

    SvaraRadera
  4. Det er alltid en fornøyelse å titte innom deg:) Du har alltid et skrått og humørfylt blikk på både små og store ting i livet og hagen! Ha en god uke med og uten sang:)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.