söndag 6 mars 2011

Nya bekantskaper

Tage Andersen, dansken med de kreativa blomsterarrangemangen, har en hel massa kamelior. En del är just nu utställda hos Uppsala Botaniska Trädgård i deras orangeri. Åk dit om du kan. Att vandra mellan och under kamelior som blommar(men tyvärr inte doftar) var en säregen upplevelse. Innan dagens utflykt var kamelia en blomma mest på bild för mig. Tyvärr var det dåligt med namnskyltar, men här är några bilder i alla fall.



Den nedersta var en annorlunda en. Både dubbel och enkel på samma gång. "Tur" att man inte har någonstans att ha kamelior...

4 kommentarer:

  1. Makalösa skönheter...jag skulle vilja ha en plats åt dom...en egen vinterträdgård hade inte suttit fel...ja ja...Jag njuter av dom på utställningar o på bilder...den där blodröda saken var vacker...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Tjusiga - men en aning stela? fina foton du bjuder på!

    Något som är ganska intressant är att kamelior är väldigt maskulina, såtillvida att många män samlar på dessa skönhter. Likadant har jag förstått att magnolior och rhododendron tilltalar denna halva av mänskligheten lite speciellt. Kul!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Jamen nu blev det konstigt i meningsbyggnaden. Jag menar att blommorna är stela och att du bjuder på fina foton...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Välkommen till svenska trädgårdsbloggar.

    Anna

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.