onsdag 2 mars 2011

Vad ser du?


Att man hittar figurer i tingen runtomkring är inte ovanligt, eller hur? Alla har väl tittat på underliga moln någon gång.

Om man sitter i vårt matrum och dumglor ut på björken så ser man plötsligt detta!
Ser du honom?
Vandrar han med stav eller rider han med lans?

Bokmärkesängeln hittade jag för några år sedan på ett hygge.
Hon låg kvar efter att de plockat rätt på det de ville ha till flis.
Det var skapligt bökigt att få hem henne på pakethållaren (har du försökt cykla över ett hygge?) men värt varenda droppe svett och myggbett. Hon oljas in varje vår för att inte spricka upp alldeles i torkan.  Hoppas hon håller många år till...


5 kommentarer:

  1. Jag ser en man som vandrar med stav!Ängeln var ju jätte fin :-)Den förstår jag att du är rädd om!Det är inte klokt vad man kan släpa hem till sin trädgård:-)Jag har hittat en del hinkar rostiga o fina som fått följa med mig hem!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Sånt här tycker jag om - man ser ju mönster och figurer lite varstans bara man tittar efter... Och jag ser en riddare till häst med en lans. Jaha!

    Och ängeln - underbar!

    Kul vinkling, tack för att fantasin fick lite godis!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Tänk vad man kan få se .. bara man stannar upp och bara ÄR !! Underbart med både riddaren med lansen och den jättefina ängeln ... förstår att du kämpade över hygget på cykel för att få med den hem !

    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Bokmärkesängeln är förståss fin där hon ligger, men jag tänker att det också skulle bli fint sågat i skivor och som vacker ostbricka!
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  5. Va har Tage utställning på botan i Uppsala hade jag ingen aning om...hm nu är det jag som är grön av avund ;-)Du fotar väl!!!
    Hälsn.Helena
    ps.kanske de har bilder på hemsidan måste kolla :-)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.