tisdag 22 mars 2011

Snart är det äntligen dags!

Nu har det varit vårdagjämning och jag kan börja med sådderna, jag som inget tilläggsljus har och inte heller något svalt ställe för dem att växa på får ju hålla igen lite så det inte bara blir skrangliga skröplor. Jag har gläntat på lådan med alla fröpåsarna och planerat ordningen på det hela redan för några dagar sedan. Nu väntar jag bara på månen. Ja, för en bekant lärde mig att det gror bäst när månen är i tillväxt. Om det stämmer eller inte vet jag inte men det kostar bara lite tålamod att vänta, så varför inte?

5 kommentarer:

  1. Visst är det något speciellt med fröer :-) Tipset om månen var nytt för mig... tänk att man lär sig något varje dag!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Gamla hederliga tips brukar funka!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Den där fina burken kände jag igen på en gång - popp kom den fram ur någon gammalt skrymsle i hjärnskrynklorna. En likadan fanns i mitt barndomshem...

    jag måste göra som du - VÄNTA med frösådderna, de enstaka som det nu kan bli frågan om vill säga. Inget extra ljus, inga bra fönsterkarmar och så för varmt...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blev över din kommentar på min blogg. Nu hittade jag hit vilka fina tips du ger. Tack för tipset om plastskedarna! Det du gjort med gummistöveln för några inlägg sen var ju helt suveränt och att ta vara på en gammal parabol det stoooor gillar jag. Är ju förtjust i återvinning. Ris på cykel det är nåt jag också skulle kunna göra har kommit hem med stora grenar som fallit ner från träd när jag och hunden promenerat i skogen. Grannarna måste ju tycka att jag är lite halvtokig men det bjuder jag på...Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  5. Har mina fröer i en nästan likadan burk som du :-)
    Vågar inte svara bara ja på din fråga om snödroppar och doft. Alla jag har plockat in har i alla fall doftat och doftat gott.

    Birgitta

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.