fredag 27 maj 2011

Alltid roar det någon

En grå dag är det och grå växter visar jag.
Grått kan vara vackert.
Silversalvian, sade försäljerskan,  skulle jag betrakta som ettårig. Det är fem år sedan nu. De som står i full sol och på grusbädd fortsätter att frodas. Fast, de ser ut som (PIP) efter varje vinter...

Den här bilden blev lite luddig (ljusbrist) men det kanske passar eftersom växterna också är luddiga?
Lammöron och backsippans fröställningar samsas med boll-lök och veronica.
Potatisen blir i alla fall rikligt vattnad, äntligen, och kanske kan vi ta upp några redan till midsommar även här uppe?

Så till dagens underhållning (du upptäcker nog snabbt vilken melodi du ska sjunga texten på):

När jag går i trädgården och tittar (tittar)
händer det rätt ofta att jag hittar (hittar)
hittar små plantor
som satt sig till att gro
nånstans där jag ej vill ha dem bo.

Refräng: 
Så just nu ida´
så krukade ja´
en massa smått som nån annan kan ta.
Kanhända en tant
kan tjäna en slant
och någon annan fantast blir gla´?

9 kommentarer:

  1. Fint ludd hemma hos dig. Johodå - jag kunde sjunga med med en gång, haha. KUL! Lycka till med försäljningen av småttingarna. Nu ska jag på Malmö Garden Show och se vad de hittat på där!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Underbar sång! Den ska jag komma ihåg när jag letar rymmare. Testar nu ditt tips med att inte vara fortsatt inloggad. Få se om jag lyckas bättre.
    Ha en underbar helg!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Du har inte krukat en planta av den där silversalvian? Den såg ljuvlig ut, trots luddiga blöta bilden.

    SvaraRadera
  4. Du den där kursen i positivt tänkande kan man önska sig den i present ;-)fniss
    Får erkänna att efter en dag på jobbet så kan då inte jag komma på vad det är för låt?Får väl skämmas sen är väl alldeles uppenbart..
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Lycka till imorgon med din öppna trädgård!!

    Hinner tyvärr inte komma.
    En annan gång kanske:)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Det är alltid lika roligt, underhållande och inspirerande att titta in hos dig !! Och nu fick jag ju återuppliva en gammal slagdänga också med ny underbar och underfundig text !

    Var bor du egentligen ... det hade varit sååå himla kul att få se din trädgård live och trädgårdsodlaren själv också naturligtvis !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Gillar också silvriga inslag mot allt det gröna. Tur du har haft med dina plantor, som kommer igen år från år!
    Ha en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Bitarna sitter inte kvar men där är inte helt hål. Krukan har liksom skivat sig kan man säga. Yttersta lagret har fallit bort i "kakor" men där är ändå kruka kvar om du förstår hur jag menar.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar oxå luddiga blommor;) Särskilt lammöron! Kram Johanna

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.