tisdag 3 maj 2011

Krasch!

Här är en som håller kollen...





Det är + 4 i luften, mellan snöflingor och iskalla droppar. Våren kraschlandade?

I fukten kommer marodörerna krypande.

                                   Men de kraschar de också, med lite "hjälp". Jag tror att fåglarna blir glada över godiset? Det försvinner i alla fall fort från plattorna.

Jag går ner i källaren med min blå burk. Om det blir som jag vill så visar jag resultatet om någon vecka. Innan dess vet jag att jag kommer att bli blå om fingrar och på armar...

7 kommentarer:

  1. Här har även snön fallit och vi med den, humöret alltså. Förr fanns en dricka som hette "Elvira blåtira", kan det vara nått sånt på gång?

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blå färg!!! SÅna marodörer har jag många i min trädgård också. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  3. Ja, våren kraschlandade verkligen. Fast vi har i a f inte haft snö här - bara kallt!

    Nu blir jag nyfiken - vad ska bli blått när du kommer att bli blå långt upp på armarna????

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Kallt är det här också! hagel och snöblandat med regn och solsken där emellan. 3 grader!
    Gillade din kines:)
    Smart att ställa fönster så där på pallkragarna!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Väntar med spänning på att få se vad du pysslar med där nere i källaren ! Härlig blå färg !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Blått, va snyggt!

    Vad kan det bli? Spännande.

    Må gott trots kylan!

    SvaraRadera
  7. Åhh..det var en vacker blå färg!
    Må gott1 /Bea

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.