söndag 15 maj 2011

Äntligen!

Äntligen regn! Det strilar på riktigt duktigt. Inte för häftigt så det flödar iväg utan lagom så det hinner ner i marken. Både växterna och jag är tillfreds. Att snäckor och sniglar lockas fram är ju förstås inte lika kul, men bra att få syn på spanjorerna i dagsljus och kunna "ta hand" om dem.
Jag sitter i växthuset och knåpar och hör dropparna som tassar på glaset. Alldeles underbart! Nu får jag ju lite av inomhuspysslet gjort också. Det har väntat på sin tur. Fler "tokiga" installationer dyker nog snart upp i vår trädgård...
Att jag glömt min lilla sandstrand ute gör heller inget. Se den som en filial till stranden vid Vårhallarna utanför Simrishamn. Den kom med hem gömd i vecken på shorts och kylväskor efter en härlig semester.

4 kommentarer:

  1. Härligt regnande här också och detta gör nytta...sniglarna tror att det är lugnt men de anar inte vad som väntar...HA!
    Trevligt med en "egen" strand...snart är vi där igen...
    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Lite regn är välbehövligt.
    Vi fick en skvätt inatt, men nu gassar det på igen...

    Ha det skönt i växthuset!

    SvaraRadera
  3. Ja här kom en åskskur nu ikväll!Välkommet :-)
    Ha det så bra i växthuset!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när det regnar så där lagom, tänk om det kunde komma med en lagom dos hönsgödsel också...drömma får man^^
    Ha det gott /Stina

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.