lördag 7 maj 2011

Blå, blå, blå...

..är färgen på min dagbädd.
Blå, blå, blå är himlen som jag ser.
Allt som är blått, blått tycker jag är vackert,
utom fläcken på min högra arm!
(sjunges som känd barnvisa)


Om jag kliver ur min paulun så kan jag ta en sväng bort i skuggan och titta till tulpanerna som väntar på sin tur.

 Intill dem finns några Trilliumplantor. Kolla de små fröplantorna inunder. Är det Trillium "to be"?
Om det är det så behöver jag nog ta upp några och låta dem växa till sig på annan plats. Hur i allsin dar ska jag få plats med mer i växthuset? Det är precis så jag kan trixa mig fram till soffan. Och den behöver jag ju nå  för om det blir regn kan jag inte ligga ute i dagbädden och filosofera. I-landsproblem...


.

4 kommentarer:

  1. Kul om den har fröat av sig då får du utökning//Britt

    SvaraRadera
  2. Så det blev en blå dagbädd... gillar:)

    Ser fullt ut i växthuset...
    Spännande när allt slår ut!

    God natt!

    SvaraRadera
  3. Oh lyckos dig om du får fler trillium!Så du bor på den sidan Mälaren!Ganska nära alltså:-)
    Härlig dagbädd du har.Ska snart bädda våran:-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Aha - det var din fina säng som du skulle måla häromdagen! Den blev tjusig...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.