måndag 9 maj 2011

Lyssna! Se! Smaka! Känn! Lukta!

Att låta sinnena gå på upptäcksfärd i trädgården är verkligen en underbar upplevelse.
Sätter jag mig en stund vid kraglådorna så kan jag riktigt höra hur det växer!
Och se så de kastar sig ut över kanten, mina gullgrönor.
 Smaka på skogsvallmon bör man inte göra, men visst ser den ut som skirat smör? Tack kamrat, som kom med nya plantor när mina gamla försvunnit!
Såpbubblor är alltid rätt.
Idag är de fyllda med doften av hägg. 
Och de känns kalla mot huden när de spricker.

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ visst är det underbart just nu!!! Älskar dina såpbubblor. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder. Älskar såpbubblorna :-)
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Så fint!

    Ett riktigt poetiskt inlägg!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och fina tankar. Ja, man måste ha sinnesnärvaro...
    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.