onsdag 25 maj 2011

Idag for jag och "svärdottern" en sväng till IKEA för sällskaps skull. Titta vilken fin vindsnurra jag kom hem med! Jag kände glädjen redan när jag höll i kartongen. Den kommer att snurra jättefint hos oss och jag gillar när det snurrar så att man kan SE vinden!
 På sätt och vis kan man ju också säga att detta är synlig vind: alla körsbärskronbladen som snö i skarvarna på gången.
 Jag gick som vanligt en kvällstur runt ägorna och beundrade. Först runt rhododendronsnåret där clematisen slagit sig in och ut.
 Därefter vidare in på "tempelområdet" med blommande hönsbär.
Och då såg jag dem.
 Att plocka snäckor på en strand vid havet när vinden fläktar och solen skiner är underbart, men att plocka en liter ur planteringen efter dagens regn är verkligen inte särskilt inspirerande!

3 kommentarer:

  1. Verkligen trevligt med en vindsnurra o det är kul att "se" vinden!
    Jag tycker mig ha märkt att det blivit fler Vinbärssnäckor de senaste åren...det kraschar under fötterna fläckvis i trädgården o när det har regnat...Nä snäckor ska vara på stranden o inte i trädgården...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så vackert med träspången och kraniumet...sniglar och trädgårdssnäckor är inte kul. Här i krokarna odlade en man vinbergssnäckor under 2:a världskriget - några rymde = nu 70 år senar är här myriader av dem på vissa ställen. Tack och lov inte i min trädgård...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Å den måste passa perfekt in din 'lekfulla'trädgård!(har jag fått intryck av att den är)blå oxå!
    Fy vad snäckor!Såna har jag oxå men inte så jag behöver plocka än...
    där de håller till strör jag ut snigelgift för de kalasar på att o annat blad.
    Jag kommer visa bilder på häxörten har fotat den idag.Vill bara ha bilder från flera stadier.Den är söt när den blommar oxå!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.