torsdag 8 november 2012

Förråd?

Ju mer plats desto fler pryttlar?
Jag vet att det inte är bra att lagra grejor 
där det ska hållas rent inför nästa odlingssäsong,
men var ska jag få plats med allt!?
 
Nåväl, det blir till att rensa.
Någon gång i vår.
Eller nästa höst.
Eller...

Istället lades den korta tiden jag kunde vara ute i ljuset
på att beskära vindruvan.
Staketdruvan ger jag mig inte på.
Det året jag gjorde det kom knappt en enda blomklase våren efter.
Där jag beskurit torkade den in helt och hållet.
Vill den bli beskuren på något annat sätt än vindruvan tro?

4 kommentarer:

  1. Oj, känns "förrådet" igen? Skulle tro att du är den enda som har så mycket prylar...eller? I alla fall inte jag (höll faktiskt fingrarna i kors).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha-ha....snacka om hög "igenkänningsfaktor" :-)
    Jag tycker du prioriterade helt rätt!
    Ha en fin fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Många bra och ha saker ser jag:) Var glad för ditt utrymme. Det kommer att finnas platser för varje sak till våren!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Alltid kul att ha ett "förråd" av prylar. Bara att hämta när man behöver något som man får lust till, i just den stunden:-)
    Min staketdruva "Zilga" har jag aldrig varit på vintertid, utan bara sommarbeskärning efter 2 klasar. Sen klipper jag nya skott efter behov. Ännu har den inte visat något tecken på att fara illa.

    Ha en skön helg! Kram / Therése

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.