torsdag 15 november 2012

Nu räcker det?

Aldrig förr har jag väl köpt och stoppat ner 
så mycket lök som i år!
Jag behövde förvisso kompensera för det som grisarna tog i våras.
Men det blev lite till...
 på nya ställen där det saknats vårfägring.
Och så några bara för att de var vackra att driva i kruka. 
(Det ser så härligt ut när de visar på TV fulla krukor redan i mars
så det vill jag pröva denna vinter.)
Minnsann, hittade jag inte ett gäng på rea också!
De passar bra i "åttan" som helt saknat tulpaner.
Jag sparar bilderna och ritar årtal på så kommer jag (kanske) ihåg 
vad som är var om jag behöver komplettera senare.
Än går det att gräva så jag törs inte säga säkert
att det inte blir fler...

6 kommentarer:

  1. Härligt med massa lökar,man kommer att bli så glad och tacksam nästa år för att man låg och kröp i landen i höstas
    jag planterade vitlök idag
    ha det bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. När Plantagen reade ut vårlökar, 70% rabatt, då löpte jag amok i affären :-)

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen trevlig på våren, när man får belöning för lökplanteringen. Tyvärr tycker jag att lökarna går ut väldigt fort här, men jag petar ner några nya varje höst.
    I år tänker jag också plantera några i kruka att sätta på trappan.

    SvaraRadera
  4. Lökar kan man väl aldrig få för många av? Det enda jobbiga med dem är ju när man ska betala (och kanske när de ska grävas ner).
    Blir nog jättefint!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  5. Tänk vad underbart vackert det blir till våren. Det är ju ändå den bästa tiden och man "tar till sig" allt som kommer upp.

    Kram / Therèse



    SvaraRadera
  6. Hold da op hvor har du købt mange blomsterløg. Held og lykke med dem alle.
    Du kan nu glæde dig til rigtig mange blomster næste år.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.