söndag 4 november 2012

Vinst varje gång!

Varje gång solen lyser på den plätt mark jag kallar för min
så är det alldeles underbart.
Och så här års kan man räfsa ihop en härlig hög med löv att
lägga sig i. Och titta opp.

Den tomma kronan ser annorlunda ut mot i våras.
Knopparna är så mycket mindre och spetsigare.
Och en del grenar har torkat.
 Löven som fallit ner pyntar måbärshäcken 
och försöker dölja oljefaten. 
Javisstja, de behöver komma under tak.
 Den här sittdynan var vacker men inte så värmande. 
Jag lade dit min tantsittlapp innan jag åt opp de sista druvorna. 
 De hade ändrat smak efter förra veckans köldknäpp
men var fortfarande goda.
Och nu undrar ni kanhända vem mer som får sitta varmt?
Vinsten i tantsittlappslotteriet (vilket härligt långt ord det blev!)
går till Kerstin med bloggen Blommor i sanden.
Maila mig din adress så kommer den på posten.
Låt oss hoppas på en lång vindstilla senhöst
så vi kan sitta ute och fika många gånger än.

12 kommentarer:

  1. Vackra bilder från trädgården! Det ser så härligt ut när saker och ting blir inbäddat av vackra löv. Otur att jag missade din utlottning, för en så där fin sittlapp skulle man ju ha... Grattis till den glada vinnaren!

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Skönt att se att solen faktiskt finns kvar, där uppe;-)

    Här är det bara en grå oinbjudande massa, som man får tvinga sig ut i.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  3. Sol!? Hoppas du skickar hit den sen...vackra och glada bilder i gult och blått, tack!

    SvaraRadera
  4. Hej du! Tusen tack för pelargonerna!!! Jag hittade dom idag UTE när jag kom hem hoppas verkligen att de klarar sig!! Jag ska lulla med dom till max!!! Imorgon ska jag ta mig ann trädgården igen=) Kram till dig!!!/Gela

    SvaraRadera
  5. Underbara löv. Här är det lite för blött för att kunna rulla runt. :-)

    SvaraRadera
  6. Fint Guld i din trädgård!
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  7. Så skönt med sol, här var det disigt grått idag.

    Ha det bra i lövhögarna:)

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder, jag riktigt känner hösten! Jag hoppas verkligen på en fin fortsättning på hösten så jag hinner få alla mina lökar i jorden...
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Härliga höst bilder
    ha det bra
    maggan

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ohhh: vad jag mins hur härligt det var som barn att ligga i mammas hopräfsade lövhögar och titta på alla molnen.
    Tack för minnes resan och de härliga bilderna
    Kram Mera

    SvaraRadera
  11. Hallå!
    Hoppas att er fortsatta "foto-resa" gick bra! Så roligt att ni kom förbi här...
    Ja, visst är det urvackert med alla löv... och du verkar ha samma druvor som jag, vilka nu hönsen har ätit upp! =)
    Kram
    Sofia

    SvaraRadera
  12. Lyckliga Kerstin. Så strålande bra med en stjärtlapp i tovad ull. Försöker nog knåpa ihop en själv här hemma för jag har både garn och tvättmaskin. Men jag länkade i alla fall! Ha det fint!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.