fredag 23 november 2012

Väderglädje

Det smakar alltid mer att fika ute
men idag var det kanske extra gott.
 Den välsignade solen lyste på min fåtölj 
och jag hade hela dagen till eget bruk. 
Du vet hur mycket man hinner tänka
medan kaffet kallnar i koppen?
Alla projekt, både de på gång och 
de avslutade, hinner gås igenom.
Ofta kommer jag på "ett litet tillägg"
till den ursprungliga planen och vecklar ut den lite till.
Idag tog skallen det lite lugnare.
Blev bara påmind om att det nog är dags att
bulla opp lite extra kring de som är frusna av sig.
När jag sörplat i mig det kalla kaffet tömde jag 
sommarkrukorna över de som behöver lite skydd.
Ifall det nu skulle komma tjäle i år...
Ett nyponhjärta blev också gjort
innan skymningsfilten bredde ut sig.
Förhoppningsvis står det ett tag
innan fåglarna hittar godiset.

4 kommentarer:

  1. Vilket gulligt hjärta, bra ide som jag tar direkt...tack.

    SvaraRadera
  2. Hej. Kikar in o läser på din blogg lite. Det är så kul att hitta nya bloggar. /Knatten

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna fika ute. Det är ju därute som den bäsrta inspirationen infinner sig.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Välsignade sol som lyser upp livet en stund! Jag hoppas att den kommer att lysa lite i mina trakter under veckan. Längtar så!

    Julebocken var en ståtlig skapelse och pryder nog sin plats.

    Ha en fin vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.