måndag 19 november 2012

Ute fast inne

Vilket lyxliv jag lever!
Tak över huvudet i alla väder
och precis lagom varmt för att
de jag tycker om ska må bra.
 Den lilla kärnsådden har tagit sig fint.
Det ska bli spännande att se om den blommar.
 Den stora kamelian kommer nog att göra det.
Blomma alltså.
Fem fina knoppar har jag sett
som sväller för varje vecka.
Den lilla verkar blyg, den har inte satt någon knopp,
 så den slipper vara med på bild.
 På hyllan spanar en liten ängel som 
kom hit via en stor ängel.
Kanske undrar den när jag ska ta tag i
det som väntar på våningen under?
" Vilken dag som helst...
det brukar hon säga när man undrar.
Men jag vet att hon mest sitter i fåtöljen här intill 
och funderar ut en massa mer jobb. Åt mig."
Nej, men Olle! Nu låter du så där purken igen.
Vi brukar väl hjälpas åt du och jag.
Och du tycker väl också om att sitta här och fundera?
"Jodå, fast jag funderar inte ut. Jag funderar in."

3 kommentarer:

  1. Precis min känsla! Jag lever lyxliv. Vilket jag inte alltid minns sådär till vardags när ungarna skriker, tvätten samlas på hög och hunden står vid dörren och vill ut. Men så kommer jag ut i trädgården och uterummet. Och då minns jag igen!

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt litet inlägg! Ha det gott med plantor och andra små vänner!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  3. Haha! Härligt skrivet!

    Kul och tänkvärt :)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.