söndag 2 oktober 2011

Dagen efter kvällen innan

Igår var en fantastisk kväll. Milt, vindstilla och stjärnor som lyste där uppe samtidigt som alla lågorna fladdrade här nere. Det är bara att konstatera än en gång att levande lågor är vackrare än elektriska.Tack till vänner som bidragit med lyktor och ljus!
Grannens barn gick varv på varv och förundrades. Även vi andra förundrades där vi gick och smuttade på varm hallonsaft med stjärnanis och tog in detaljerna, som blir så tydliga när mörkret omger ljuset.
Idag är det mulet och duggregnet hänger i luften när jag går runt och samlar ihop alla utbrunna ljuskoppar till återvinningen. Det droppar sakteliga från stuprören. Droppar gör också snuvan som hittade in i min näsa i natt.Jaja, vi skall alla den vägen vandra...
Lika bra att ta på raggsockarna, krypa in i en varm filt, ta med en kopp rykande hett bushtea och öppna en bok. Sätter jag mig i uterummet eller växthuset så känns det nästan som att vara i trädgården.

3 kommentarer:

  1. Det verkar vara riktigt mysigt hos dig på ljuskvällen!
    Vilken bra idé att ha en sån i sin egen trädgård.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra ett er ljuskväll blev lyckad. Extra roligt att höra att era grannbarn blev så fascinerade...jag menar att barn av idag är så proppade med intryck och blasé på det mesta - ska till storstilade saker för att impa.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Härligt att det var så fint väder på din ljuskväll. Hade gärna kommit, men åt och drack för mycket gott i Uppsala så vi var inte flyttbara. Men kanske en annan gång.

    Kram, ha en skön vecka. Marie

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.