fredag 7 oktober 2011

Lek och letlust

Ni kommer väl alla ihåg hur det känns att gå runt i trädgården om våren och leta efter nya knoppar och för varje dag hitta fler och större? Det är trädgårdslek, dvs tiden försvinner och jag är i nuet med hela mitt väsen.
Likadant tycker jag det är nu i början av hösten.
Jag leker mig runt i trädgården och hittar varje dag nya färger och mönster. På löv, kronblad, knoppar, strån, bär, frön, ja överallt är det färger som ändras och mönster som byts.
Vackert! Fascinerande!
Och tänk, jag har också ändrat färg och mönster under tiden som gått.Jag är också en del av detta underbara levande som ändrar skepnad.
Och lockar till lek?

6 kommentarer:

  1. Det var en fin liknelse!

    Ha en trevlig helg.

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Så härligt inlägg! Att leka är verkligen något som vi aldrig blir för gamla för. Det är avkopplande och livgivande på samma gång. Länge leve lek!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart inlägg och härliga bilder, och du, vilken snygg header! Nu blir jag inspirerad att göra en ny!
    Ha en underbar helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Fint höstcollage och tänkvärt inlägg! Jag tror att man ser förändringarna så tydligt på vår och höst, eftersom det ändrar sig hela tiden i naturen.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. JAA .. vad härligt med trädgårdslek ! Den leken vill jag leka HELA helgen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Heeeej!
    Jaaaaa, det är kul att upptäcka nya färger o former, och se saker med nya ögon!!

    Klicka in dig till Svenska Trädgårdsbloggar.se, läs nya medlemsregler och förnya ditt medlemsskap om du vill fortsätta vara med.... Och det hoppas jag att du vill:-)
    Ha en fin helg, kram H.

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.